Hétköznapi rovat: A pillanat, mióta először érzed magad igazán budapestinek

A fővárosba költözés után mindenkinek eljön a pillanat, mikor azon kapja magát, hogy most már úgy igazán budapesti. Hozzászokunk a város egyedi jelenségeihez és figuráihoz, természetesen mozgunk a tömegközlekedésben, már nem két kézzel kapaszkodva, remegő térdekkel araszolunk a mozgólépcsőn, és talán mobilos segítség nélkül is hazatalálunk a Blaháról. Ezekből a pillanatokból gyűjtöttünk most össze egy csokorral.

„Kb. másfél év után, mikor szembe jött velem egy 50 körüli nő cumival a szájában a Nyugatinál, és már meg sem lepődtem.”

57970405.jpg

„Mikor először futottam elengedett kézzel lefelé a 3-as metró mozgólépcsőjén.”

„Mikor először hívtam teljes természetességgel Moszkvának a Széll Kálmán teret.”

„Mikor először igazítottam valakit útba Budapesten. Persze, utólag rájöttem, hogy rossz helyre küldtem, de akkor is!”

„Mikor először csináltam magamnak helyet könyökkel a villamoson a falnak préselődés helyett.”

„Mikor hazautaztam vidékre, és teljesen lelombozott, hogy itt sétálnom kell a városban tömegközlekedés helyett.”

„Mikor először szálltam fel a vilire egyetlenegy megállónyi séta helyett.”

„Mikor először ugrottam le a boltba pizsama felsőben és susogós mackónadrágban.”

„Amikor feljöttek a vidéki barátaim, és én kalauzoltam őket mindenhová, mint egy igazi idegenvezető.”

„Mikor először sétáltam el a Parlament előtt anélkül, hogy tátott szájjal megbámultam volna.”

„Mikor a körúti igazi „isztambuli” kebabosnál már csak annyit kellett mondanom, hogy a szokásos lesz.”

„Mikor először alkudtam le egy 500-ast az egyik árusnál a Nyugati aluljáróban.”

„Mikor először sétáltam végig a Margit hídon.”

„Mikor vidéken voltam hétvégén, és teljesen ledöbbentem, hogy ilyen lassan is lehet sétálni az utcákon.”

„Mikor először ettem sajtos-tejfölös lángost a Római parton.”

„Mikor először mutattam meg a metróba menet a barátságkártyámat az ellenőrnek a bérletem helyett.”

Na és nektek eljött már az a pillanat? Ha pedig tősgyökeres budapestiek vagytok, akkor mit ajánlanátok a most beilleszkedő vidékről felköltözőknek, amit mindenképp próbáljanak ki?

Kapcsolódó: Hogyan legyél budapesti?

Még több élményt olvasnék: https://www.facebook.com/elmenygarzon